divendres, 20 de març de 2009

La variant de Serinyà ja té un pas més.


La Generalitat ha posat a licitació el projecte constructiu del desdoblament de la C-66 entre Cornellà del Terri i Besalú, així com la millora de l'autovia de Banyoles, de la qual se suprimiran els accessos directes. El pressupost per a la redacció del projecte és de 235.000 euros i hauria d'estar enllestit aquest estiu. El projecte s'haurà de basar en els estudis previs que ja s'han fet i que preveuen que les obres tinguin un cost d'uns 172 milions d'euros. Els treballs podrien començar l'any que ve.

En total, el projecte afecta els 24,2 km que separen l'enllaç de la carretera C-66 amb l'autopista AP-7 (al terme de Sant Julià de Ramis) i la connexió de la C-66 amb la carretera N-260, a l'altura de Besalú. El tram de més envergadura és el que va del terme de Cornellà del Terri (a l'inici de la variant de Banyoles) al començament de la variant de Besalú (al terme de Sant Ferriol), ja que s'hi preveu el desdoblament de la carretera actual. Són 13 quilòmetres que, a efectes del projecte, s'han dividit en diferents trams. El de Serinyà a Sant Ferriol és el més complex perquè, en els seus 2,2 km, inclou uns túnels i un gran viaducte sobre el riu Ser. L'altre tram a desdoblar, entre Cornellà del Terri (Haribo) i les coves de Serinyà, tindrà un traçat que en la seva major part coincidirà amb la variant de Banyoles, de 4,4 km. Als seus extrems es construiran uns grans enllaços, mentre que es remodelaran els que hi ha al mig del tram. Es preveu potenciar el de la carretera de Figueres per Melianta i és possible que l'accés a Banyoles per Canaleta desaparegui.







Font: info.serinyà



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada